Saturday, April 23, 2011

Karakter kiri kanan kita #3

Perempuan memang sinonim dengan cemburu. Dalam suatu relationship itu, yang kuat cemburu pastinya yang perempuan. They call it cara tunjuk sayang, i call it paranoid.

Ada cara cara sihat untuk cemburu. Tidak perlu rasanya kau stalk Twitter/Facebook/text messages/emails kekasih hanya untuk "menjaga relationship". Kalau kau sayang pasangan kau enough untuk trust dia, jadi tak akan ada masalah di situ. Bukan memang people build relationships based on trust ke? Oh unless, kau kenal dia baru one week lalu tergesa-gesa nak berpasangan, memang lah trust tu belum ada.

Cemburu itu destructive. Perasaan itu akan buatkan seseorang jadi addict. Addicted dengan kehidupan buah hati. Dengan siapa dia sekarang, buat apa, makan apa, pakai apa semua perlu tahu. Bangunlah dari tidur woi. Bukan semua kawan perempuan dia mahu rampas dia dari kau. Bukan semua friends dia dalam Facebook sedang rancang plan untuk musnahkan relationship kau. Bukan semua perempuan yang chat dengan dia mahu seduce dia.

Maybe he's all that to you, but he's not all that to everyone. Okay?

I've been handling 3 jealousy cases in less than a year and i am damn sick of it. Guys and girls can be just friends, is that so hard to believe?

Mula mula aku rasa sakit hati dengan tuduhan. Cuma Tuhan saja tahu niat sebenar aku, tak pernah sekali pun terlintas mahu merampas. Sekadar berborak, berkawan, rasanya tak salah. Lebih lebih lagi aku, siapa yang kenal aku, mereka tahu aku bukanlah seperti perempuan perempuan lain yang comel, girly dan ayu. Tak lovable langsung. Jadi kenapa perlu rasa threatened dengan the humble me? Aku bukan lah Jessica Alba mahupun Angelina Jolie. Jadi lama lama aku ambil tuduhan itu as a compliment. Wow. Someone was threatened by me. I must be super hot and seductive then. Haha.

So you know, the real problem is not me. It's you. Kau yang tak percaya dengan relationship sendiri.

Before you go blaming the girl, maybe you should check out your man first. Just saying.

Akhir kata, jangan kuat cemburu, and please trust your partner. I know i am not in any position to tell you this, but, your relationship aint going nowhere if you keep that excessive jealousy inside of you. Again, just saying.

4 comments:

Anonymous said...

nina,
ak teharu ko cite psl love.
nina dh matang~
sob3

Heynutter said...

sbb bnyk sgt drama love around aku skrng, and aku jadi mangsa. pfftt

Zeq, said...

Bhahaha. COmment ain comel gila xD

Anonymous said...

so true x(
-yana